Focus on
04.08.2023.

Vengeance: Roll & Fight – recenzija

Društvene igre su cool!

Za društvene igre se veoma rijetko može reći da su sinematične. Uostalom, kako da gomila statičnog kartona i plastike proizvede osjećaj gledanja akcionog filma ili igranja video igre? Posljednjih godina, doduše, viđamo društvene igre čiji autori su uspjeli da upravo to urade, a jedna od njih je i Vengeance: Roll & Fight. Izdata zimus od strane Mighty Boards, igra je spinoff njihove veće igre sa minijaturama, a sve sa ciljem da se filmovi poput Kill Bill, John Wick i Oldboy postave na tablu.

• Tip: igra sa kockicama
  • Vreme: 30 minuta
  • Broj Igrača: 1-4
  • Mehanizmi: bacanje kockica, varirajuće moći igrača, igranje na sreću, igranje u realnom vremenu
  • Dizajner: Gordon Calleja, Noralie Lubbers, Dávid Turczi
  • Izdavač: Mighty Boards
  • Izdato: 2022.

Kao što naslov sugeriše, Vengeance: Roll & Fight je roll & write društvena igra. Vi ćete preuzeti ulogu jednog od antiheroja u klasičnom ultimatimativnom putu osvete preko gomile slomljenih noseva, sve do glavnog glavonje među njima. Izaberete lika kog želite da vodite, nivo i “kraljicu” i krećete da rolate kockice. Jedna runda je podjeljena u par cjelina. Prvo će vaš lik doživljavati flešbek, to je ono u filmu kada se sjete svog treninga i mudrih riječi koje im je sensei govorio. Zarolate tri bijele kockice i dobijate neke instant bonuse na njima – iskustvo kojim kupujete nove poteze, liječenje ili dopunu linije zdravlja, dopunu predmeta, ili priliku da unaprijed spremite jedan od svojih poteza. Zatim uzimate četiri crvene kockice i rolate ih kako biste dobili kombinacije ikonica na svojim sposobnostima. Možete rolati sve kockice odjednom, jednu po jednu, kako vam drago, poenta je da na stolu imate neku od kombinacija i onda je dodjelite tom segmentu table, a zatim dopunite ruku dok opet nemate četiri kockice.

Ali, znate šta je kvaka? Ovo morate da radite što je brže moguće! Vengeance: R&F se igra u realnom vremenu. Na sredini stola je ograničena gomila kockica koju svi igrači dijele, te želite da igrate što brže i tako pokupite što više kockica, jer se većina poteza može aktivirati više puta. Problem je i što jedna od strana na kockicama vam ih zaglavljuje, te morate ili popiti povredu ili popuniti neku od akcija da otključate tu kockicu dalje za rolanje. Svaki lik inače dolazi sa osam dodatnih poteza (od kojih možete koristiti najviše četiri istovremeno) i četiri predmeta/specijalke, a uz to na tabli imate i generičke poteze poput kretanja, udarca i pucanja. Ukratko, imate podosta toga o čemu morate da razmišljate unaprijed dok sat otkucava.

Nakon tog haosa kreće mozganje. Vi ćete na svojoj tabli pomjerati lika sa ciljem da obiđete što više prostorija, ispunite dodatne zadatke na njima i, konačno, premlatite glavonju koji vas čeka na kraju. Za svaki set kockica koje ste spremili na sposobnosti imate jednu tu akciju, pa recimo možete ući u sobu, eliminisati dva protivnika, upucati nekoga u susjednoj sobi i, eventaulno, zaliječiti povrede. Ako očistite sobu koja ima zvijezdicu, dobićete bonus (kao da ste bacili belu kockicu), dok određeni tipovi protivnika mogu da uzvrate udarac, ili vas totalno blokiraju dok ih ne eliminišete. I sve to ponavljate kroz četiri runde.

Tempo igre je odličan, jer poslije reda panike kreće red staloženog igranja faktički nasilne slagalice gdje se jure poeni. Svaki udarac koji zadate “kraljici” je poen, uz dodatnih 5 ako uspijete da eliminišete tog protivnika. Uspješno izvršavanje zadataka na nivou su dodatni poeni, ali postoje i negativni ukoliko vaša ruta za beg (proizvoljni put kroz posjećene sobe do ulaza) ima protivnike koje nijeste eliminisali. Pored toga, na tabli vašeg lika je nekoliko skala koje popunjavate i koje takođe donose poene ako te vještine pregurate preko neke granice. Velika je šansa da u prvim partijama nećete imati ni preko 10 poena, kamoli eliminisati glavnog protivnika, ili nepraviti neki impresivni rezultat. I to je sasvim okej.

Iako je očigledno da je igra inspirisana južnokorejskim krimi akcijama poput Oldboy, autora ovih redova igranje Vengeance: R&F najviše je podsjećalo na igre iz Hotline Miami serijala. Potpuno hazardersko zalijetanje kroz prva vrata, zaskakivanje za vrat prvog “guna” na kog naiđete, da biste dalje ispesničili sljedećeg, pa kroz dovratak ukokali nekog trećeg. Fijukaće kako meci i batine, tako i vaš lik dok juri po tabli. Samo još fali da trešti synthwave muzika i iskustvo je zaokruženo. Naravno, to tako izgleda u glavama igrača i stvarno je zadovoljstvo kada društvena igra uspije da izazove takav nivo imerzije. Ono što ćete, doduše, gledati na tabli je pomjeranje akrilnog tokena vašeg antiheroja i precrtavanje crnim markerom svake njuške koju možete da dohvatite potezima koje ste ranije izrolali. Umjesto kul naočara, imaćete paniku na licu jer ste nešto možda loše iskalkulisali. Cijeđenje optimalnog poteza je neizbježno i, igračima sklonim “zabadanju”, izazivaće mini napade panike.

Igrajući Vengeance: Roll & Fight, stekao sam utisak da je ovo prvenstveno solo igra, sa dodatom opcijom igranja u do četiri igrača, iako to tako ne djeluje kada čitate pravila. Solo vaijanta podrazumjeva da imate na raspolaganju hrpu kockica i jedini element panike je igranje na vrijeme – runda vam traje samo 45 sekundi! Možete vi otežavati igru skraćivanjem slobodnog vremena za rolanje kockica ili čak samim brojem istih. Kada igrate sa društvom, svi uzimate kockice iz zajedničke gomile i faza rolanja traje dok se ne istroše kockice iz te gomile ili igrači ne odustanu. To znači da, ako je jedan igrač bolje upoznat sa igrom ili jednostavno ima više sreće, pokupiće svima kockice i realno će jedini nešto moći da uradi u toj rundi. Osim što je ovo jako problematično kada novajlije učite pravilima, nema smisla ni tematski. Svako od igrača, sem što vodi drugog lika, bije se sa drugim od bosova i na totalno drugačijim tablama. Rješenje je kombinacija ta dva, odnosno igranje po solo pravilima tako da svaki igrač ima svoj cijeli potez prije nego što sljedeći igra. Čak i sam izdavač igre pominje ovu nezvaničnu varijantu igre kao neki kompromis, barem dok se vaša grupa ne navikne na ovaj unikatni sistem planiranja poteza.

Mighty Boards prodaje Vengeace: Roll & Fight u dve kutije, Episode 1 i Episode 2 (koju smo mi testirali), a u svakoj se nalazi po deset nivoa, četiri igriva lika i devet glavonja, uz sve ostale materijale. Cijena jednog kompleta je opravdana čim vidite šta sve dobijate i koliko su kvalitetne komponente, a pakete možete spojiti i napraviti varijantu za čak osam igrača. Od kako se igra našla u mojoj kolekciji zaređao sam sigurno dvadesetak igranja i još uvijek ne mogu da kažem da sam baš sve vidio i isprobao. Zaista sjajna i unikatna igra koja zaslužuje punu preporuku.