Focus on
06.10.2023.

Assassin's Creed Mirage recenzija

Ostvarenje želja

O igri Assassin's Creed Mirage smo dosta pisali i od nje smo mnogo očekivali. Igra je tu i čini se da donosi i više od očekivanog.

Smješten u Bagdad iz 9. ijveka, tokom vladavine Abasidskog kalifata, Assassin’s Creed Mirage se u potpunosti fokusira na novog protagonisu po imenu Basim Ibn Ishaq, koji je prvi put predstavljen u Assassin’s Creed Valhalla kao Eivorov mentor.

Uz radnju koja se odvija nekoliko godina prije događaja iz vikinškog epa, Mirage priča svojevrsnu priču o porijeklu Basima, onu u kojoj on od uličnog lopova postaje majstor ubica, Assassin, u svojoj domovini Iraku. Mirage se igra slično ranijim igrama u seriji otvorenog svijeta, sa raznovrsnim dizajnom misija i jedinstvenim setovima, često postavljenim oko istrage i društvene skrivenosti na hiperlokalizovanim lokacijama, ali takođe zadržava neke od problemčića koji su pratili svaku igru u dugotrajnoj priči koja preskače vrijeme.

Najčistija Ubisoft stealth igra

Ovo je najčistija stelt igra koju je Ubisoft napravio zasvojih 15 godina AC.

Grad prepun krovova po kojima se skače, opcije spuštanja i padanja na mekano sijeno u kolicima u jednom od najljepših gradova ikada realizovanih u video igrici.

Dok sjedite na ivici i proučavate puteve stražara, mentalno bilježite skrovišta ili planinarite rizičan uspon, Mirage se osjeća kao Ubi na vrhuncu svoje slave i igre. Šteta je, samo da je fluidno stelt sandbox pomalo opterećen nekim lošim stvarima koje je naslijedio od posljednjih šest godina AC RPG-ova, spamovana borba, plutajuće kretanje likova i parkur koji nikad ne ide onako dobro kako je planirano.

Igranje

Poeni iskustva Experience points su sada nestali, nakon što su prožimali najnovije RPG unose, uključujući Origins i Odyssey. Umjesto toga, nove vještine, oprema i napredovanje karaktera su ograničeni pojedinačnim misijama i kontekstualizovani u preokretima priče. Basimova glavna vještina je njegova sposobnost koncentracije i fokusiranja, što mu omogućava da drastično uspori vrijeme, locira neprijatelje i trenutno se teleportuje do njih, prije nego što ih odmah ubije. Ova brutalna igra, kao ples, izgleda i osjeća se kao ništa do sada u franšizi, i pravo je uživanje za igranje i gledanje. Kao i u mnogim drugim Assassin’s Creed igrama, naročito početnim, koji Mirage u velikoj mjeri izvlači, mete se moraju posmatrati i analizirati. Onda kada shvatite njihove rute patroliranja, navike ili slabosti, onda možete da počnete da mjenjate okruženje u svoju korist i na njihovu štetu, provlačeći se kroz rupe u bezbjednosti ili bukvalno kroz zidove.

Razni mentori i prijatelji Basima stalno podstiču da se stvari odvijaju polako, a struktura priče odražava ovaj zahtjev za ispitivanjem. Atentati su krajnji rezultat metodičnog namještanja, eliminisanje stražara, skrivanje u žbunju ili kontejnerima, mukotrpni rad na uklanjanju prepreka i konačno eliminisanje mete bilo je konstantno nagrađivanje.

Mirage je idealno resetovanje, prije nego ponovno pokretanje franšize koje nas vraća njenim korjenima u smislu mehanike. Nestale su beskonačne misije preuzimanja punjenja i mape prepune ikona. Umjesto ogromnih djelova čitavih zemalja koje su se nasle u posljednje tri igre u seriji, sada istražujete jedan grad, otkrivajući njegove četvrti i sjenovite uglove kako radnja napreduje.

U Assassin’s Creed Mirageu, igrači prikupljaju žetone (Power, Merchant i Scholar) džeparenjem, ispunjavanjem ugovora i obavljanjem nekoliko drugih kvota i ciljeva. Moćni žetoni se mogu koristiti da natjeraju plaćenike da se bore sa čuvarima, omogućavajući igračima brz, prikriven ulazak. Tokeni trgovaca se mogu koristiti za podmićivanje trgovaca ili dobijanje nižih cijena od njih, dok se tokeni učenjaka mogu koristiti za uklapanje u gomilu. Postoji više namjena za svaki od ovih tokena, ali sam sistem podstiče igrače da budu uključeni u živi svijet oko sebe.

U zavisnosti od toga gdje se igrači nalaze, lako je biti okružen stražarima na ulicama Bagdada, što znači da je krov uvijek najbezbjednije mesto za Basima. Ozloglašenost i prateći sistem detekcije su vrhunski u igri. Nije tajna da je otkrivanje stražara u Assassin’s Creed Valhalla bilo toliko osjetljivo da prikrivenost nije bila prava opcija, ali ovdje je suprotno. Sve u vezi sa Assassin’s Creed Mirage tjera igrače da se upuste u stealth. Jedna poruka na ekranu za učitavanje Assassin’s Creed Mirage-a govori igračima da izbjegavaju borbu sa više od četiri neprijatelja, i to je vrijedna preporuka da pržive. Kada su u otvorenoj borbi, igrači mogu da koriste svoj mač i bodež da slome neprijatelja ili da pariraju napadu, što otvara neprijatelje za brzo ubijanje. Pariranje napada za taj početak zahteva od igrača da se fokusiraju na tajming, a za razliku od mnogih starijih AC igara, neprijatelji nisu ograničeni na napad jednog po jednog. Drugim riječima, iako je moguće parirati svom putu do pobjede, to nije lako, a Basima je lako savladan kako se borba Assassin’s Creed Miragea pojačava .

25 sati uživanja

Kao što je obećano, igranje Mirage će trajati oko 20-25 sati. nekada se igra od 25 sati smatrala dugom, a sada se ova završava sa osjećanjem da je Mirage malo prekratak. Nema sumnje da je promjena igranja velikih hitova na koje odlazi i preko 100 sati, tipa The Witcher, preokrenula o;ekivanja igra;a. Mirage mapa je malo retka po pitanju toga koliko je velika, pa ako ne slijedite misiju priče ili ugovor koji su samo kraće misije, nema mnogo posla u prostorima između otvaranja sanboxa, otključavanja unosa kodeksa i proizvoda za nošenje.

Mirage se toliko nekada približava perfekciji da je nekima dosadno, ali i ohrabrujuće. Možda to nije potpuni povratak u formu ali to je najbolja stelt igra koja je čini se ponijela ime Assassin’s Creed i svi se nadamo da će Ubisoft razvijati ovu granu AC kao nešto na čemu se može graditi.

Basim ima razne smrtonosne alate za nadogradnju: noževi se mogu zatrovati ili naoštriti za veću štetu, dok strelice mogu uspavljivati neprijatelje na neodređeno vrijeme ili ih razbjesniti.

Dizajn nivoa u Bagdadu je jednako raznolik. Misijama se može pristupiti na više različitih načina, iz različitih uglova, što dovodi do jedinstvenih, nezaboravnih trenutaka. Basim može da nosi maske, na primjer, da dođe do ciljeva. Evnuh za obavljanje zadataka za konkubinu, učestvovanje na aukciji kako biste kupili predmet za koji znate da je opsesija osobe koju treba da ubijete, krađa ogledala od bogatog trgovca bez ubijanja i primjećivanja. Basimova lopovska vještina je došla do izražaja.

Igra daje uzbuđenje kakvo odavno nijesmo imali!

Povratak u prošlost

Assassin’s Creed Mirage vraća igrače u prošlost na više načina. Istražuje hronološki Basimovu prošlost prije njegove uloge u Assassin’s Creed Valhalla. Ovo je akciono-avanturistička igra za razliku od akcionog RPG-a, i vraća nas na Bliski istok.

AC Mirage je u samom startu najavljen kao oda najranijim naslovima u franšizi od njenog objavljivanja, i jasno je koliko je blisko povezan sa originalnim igrama. U cjelini, Assassin’s Creed Mirage se zaista osjeća kao nastavak Assassin’s Creed iz 2007. godine. To svakako može biti mač sa dvije oštrice. On s jedne strane obuhvata ono što originalne avanturističke akcije čini tako sjajnim, ali s druge strane, ponekad se čini kao igra zaglavljena u kasnim 2000. Rezultat je svakako zabavno, nostalgično iskustvo kojeigra po tankoj liniji između omaža i osjećanja zastarjelosti, ali je od samog početka jasno da je ovo daleko, daleko od lošeg.

Bagdad

Okruzi su različiti, sa zgradama koje prikazuju bogatstvo ili siromaštvo, rad ili vladu. U Okruglom gradu, na primjer, žive bogatiji trgovci i državni službenici, dok je lučki okrug prekriven bačvama za ribu i trošnim zgradama. Džamije su takođe pune pejzaža. Bagdad je dakle podjeljen na nekoliko okruga:

Abbasiyah kulturno središte;

Karkh, trgovinski okrug;

Harbiyah, industrijski okrug;

Round City ili Okrugli grad u srcu svega toga.

Iza gradskih zidina, igrači će pronaći divljinu, zajedno sa pješčanim dinama koje presjecaju karavan, glavno istorijsko mjesto i razbojnički kamp na drugim mjestima. Igrači će većinu svog vremena provoditi na krovovima Bagdada, a iako su promjene između okruga male, one su dovoljne da igrači budu angažovani samo zauzimanjem grada. Da ne spominjemo, Bagdad se zaista osjeća živim, jer će se igrači baviti gomilom i raznim NPC-ovima.

Bagdad je najsjajnija tačka Mirage, tako dosledno prekrasan i živ. Fasade zgrada su raskošno ukrašene cvijećem, građani vode prave razgovore dok kupujete nadogradnje oružja i odjevnih predmeta i to uglavnom na arapskom, čak i kada se igra na engleskom. Pijace su obložene lijepim ćilimima i dok sve posmatrate ne možete a da ne zapitate da li je do sada neko uradio velikobudžetnu igru otvorenog svijeta koja je tako jasno zaljubljena u mjesto koje prikazuje. Najveći dokaz te posvećenosti i ljubavi je njegov kodeks ” Istorija Bagdada”, enciklopedija sa desetinama kolekcionarskih istorijskih djelova koji obuhvataju ekonomiju, vlade i kulturne doprinose regiona.

Kodeks je iznenađujuće detaljan, a najbolji dokaz su priložene fotografije stvarnih artefakata. Tu su grnčarija, vage, posteljina, umjetnička djela iz tog vremena na kojima se čak bilježi muzej u koji možete otići da ih vidite lično. Provešćete dosta vremena u igri tražeći i upijajući svaki pojedinačni unos kodeksa koji pronađete. Svakako igrač u startu ne očekuje da će igrati Mirage i razmišljati o tome kako je nekada izgledao život, posjete tezgama na pijaci i svađe i uvjeravanja da prodavci ne opterećuju svoje vage da bi prevarili kupce. Mada, to imamo i danas.

U Okruglom gradu, na primjer, žive bogatiji trgovci i državni službenici, dok je lučki okrug prekriven bačvama za ribu i trošnim zgradama. Džamije su takođe pune pejzaža.

Kultura i glumci

Bilo da je to kroz različite izreke koje se nalaze u njegovom dijalogu tipa shukran „hvala vam“, asalam wa-alaikum muslimanski pozdrav, shaytaan Sotona, ili kroz raznu garderobu, sa haljinama, šljokicama i islamskim nakitom, osjetićete se kao da ste tamo. Mirage, kada nije fokusiran na lov, nasilje i korupciju, učiće Vas istoriju.

Engleski i arapski izvođači su odlični u Mirage. Oba Basimova glasovna glumca rade sjajan posao, pokazujući njegovu tvrdoglavu strast prema ciljevima, ali i njegovu ranjivost kada se otkriju istine koje preokrenu čitav njegov svijet.

Lee Majdoub daje glas engleske verzije a Eyad Nassar daje arapski. Ipak, ističe se Basimov mentor, Roshan, koju je ponovo izvela Shohreh Aghdashloo sa baršunastim tonom koji je sve osvojio nakon njenog prvog pojavljivanja u Assassin’s Creed Valhalla. Nabavljanje takvih nevjerovatnih izvođača sa bliskoistočnim poreklom učvršćuje autentično i tačno angažovanje Ubisoft Bordeaux sa svijetom koji je namjeravao da stvori.

Zaključak

Briljantnost Mirage se ogleda u načinu na koji spaja originalnu viziju društvenog stelt-a koje je imao Ubi Montreal sa modernom interpretacijom koja daje dobar stelt nivo. Svaka misija je mali sandbox sa više ruta i čuvara koji se mogu pokupiti, zaobići , ili jednostavno izbjegnuti dobro promišljenim šunjanjem. Uz dodatni bonus orla koji Basimu omogućava da izviđa ograničena područja sa neba, nikada nije bilo tako zabavno biti podmukao u nekoj AC igrici kao što smo sada dobili priliku.

25.
2024.
Focus on