Focus on
01.02.2024.

Tekken 8 recenzija

Tekken u punom sjaju

Na Tekken 8 smo čekali dugo. Njegov prethodnik, neviđeno popularni Tekken 7, lansiran je sad već davne  2015. godine, dok je ažurirana verzija stigla na konzole 2017. Međutim, njen šokantno dug životni ciklus — ovjekovječen nevjerovatno jakim konkurentskim igrama — na kraju je utro put za visoko budžetni Tekken 8. Slično kao Street Fighter 6, ovo djeluje kao borbena igra sa podrškom, prepuna modova i prožeta vizuelnim spektaklom.

Vjerovatno bi trebalo da počnemo sa samim sistemom borbe, koji je izuzetno zadovoljavajući. Tekken je uvijek bio odličan u pružanju audio-vizuelnih povratnih informacija, jer se napadi povezuju sa  odličnim audio efektima– ali Tekken 8 to podiže na novi nivo. Postoji jasan bas u svim zvučnim efektima — čak i kada samo blokirate — a postizanje kontra udarca rezultira eksplozijom boja specifičnih za lik.

Tekken 7 je već bio intenzivna borbena igra sa brzim tempom, ali dio nove mehanike čini nasljednika najnadmašnijim i najimpresivnijim dijelom u Bandai Namco-ovoj franšizi. Novi Sistem Heat u suštini vam omogućava da pojačate svoj lik jednom po rundi. Dok su u Heat-u, borci dobijaju pristup poboljšanim napadima, nekim potpuno novim potezima i izbor između Heat Smash-a ili Heat Dash-a. Smash je u osnovi supernapad brzog dejstva, dok se Dash može koristiti za proširenje kombinacija ili održavanje vašeg napada. Odabirom jednog i drugog prekida vaše privremeno stanje zagrevanja do sljedeće runde.

Na površinskom nivou, Heat je zapravo samo još jedan način da se igračima omogući da izvedu više cool poteza. Aktivira se pritiskom na samo jedno dugme. Međutim, napredniji igrači će brzo shvatiti da Heat dodaje još jedan sloj taktičkog razmišljanja Tekkenovom uobičajenom toku. Na primer, čuvanje vašeg Heat-a za kasnije u rundi je odličan način da izvučete pobjede izbliza, jer njegovo aktiviranje može primorati vašeg protivnika da blokira i efikasno pogađa vaš sljedeći napad. Sa druge strane, rano aktiviranje Heat-a može dati ozbiljnu prednost, pa je izbor uvijek važan.

Tekken 8 blista u donošenju ovih brzih odluka, a mehanička dubina koja je u ponudi — posebno kada naučite zamršenost liste poteza vašeg izabranog lika — je zadivljujuća. Osnove Tekken-a su još uvek ovdje  i dalje su dinamične kao i uvijek, sa visokim, srednjim i niskim napadima koji se prepliću jedni sa drugima, ali Heat sistem podstiče vrstu agresije koju obično povezujete sa eksplozivnim 2D borcima kao Guilty Gear ili BlazBlue.

To ne znači da se Tekken 8 ne može igrati sporijim tempom, ali postoji više načina da pritisnete odbranu protivnika nego ikada ranije. A zauzvrat, potreba da se suprotstavi takvim nasrtajima čini konačno čitanje još slađim. Savršeno tempiran iskorak, nizak blok ili pariranje, koji vodi pravo u vaš sopstveni lanser i kombinaciju velike štete, čini se fantastičnim. Na neki način, u Tekken 8 je veći naglasak na riziku u odnosu na nagradu, što često dovodi do nekih zaista intenzivnih mečeva.

Ali šta ako višeslojni sistemi i mehanika nisu nužno prodajna tačka? Pa, dobra vijest je da je Tekken 8 lako najpristupačniji dio serije. Igra će vas odmah pitati da li želite da omogućite kontrole 'posebnog stila', koje novopridošlicama omogućavaju da izvode ključne poteze i kombinacije sa pojednostavljenim unosima. Specijalni stil vas sigurno neće odvesti sve do takmičarske slave, ali pruža prilično efikasan put do razumjevanja ukupnog ritma Tekkenovog igranja. Još bolje, možete da uključite i isključite Specijalni stil, u igri, tokom borbe — odličan alat za učenje kada pokušavate da se upoznate sa različitim likovima.

Govoreći o učenju, glavni modovi za jednog igrača u Tekken 8 – kampanja priče Dark Awakens i Arcade Quest – su tu da vam olakšaju iskustvo. Arcade Quest je posebno savršen uvod, jer kombinuje zabavnu malu priču o usponu kroz arkadne i turnirske scene sa uredno napravljenim odjeljcima tutorijala. Međutim, Arcade Quest nije baš ono što smo očekivali za jednog igrača. Režim je prijatan dok traje, dok vaš prilagođeni avatar putuje između arkada, suočavajući se sa sve izazovnijim protivnicima u potrazi za jedinstvenim stavkama za prilagođavanje i nagradama u igri — ali avantura traje samo nekoliko sati. Jednom kada svom komično strogom rivalu pokažete ko je šef, preostaje vam malo toga da uradite osim revanša sa prethodnim protivnicima.

Srećom, Arcade Quest je takođe vaša kapija za Super Ghost Battle. U ovom režimu možete da se borite sa „duhovima“ — borcima vođenim veštačkom inteligencijom koji su zasnovani na stvarnim podacima igrača. U suštini, na neki način igrate protiv drugih ljudi, ali van mreže, a pobjeđivanje duhova vam donosi valutu u igri i bodove na rang listi za vaš trenutni lik. Ako nijeste sasvim spremni da uskočite online, Super Ghost Battle je pravo mjesto i lako možete da izgubite sate na muci.

U početku, Super Ghost Battle nudi ogroman spisak duhova na osnovu podataka programera, ali takođe možete da se borite protiv sopstvenog duha ili da preuzmete duhove drugih Tekken igrača — uključujući prijatelje, slučajne igrače i iskusne profesionalce. Sada je važno napomenuti da duhovi nijesu kopije svojih začetnika jedan-na-jedan, ali ponekad im se približe impresivno. Čak i samo da se okrenete sopstvenom duhu, odmah ćete uočiti sličnosti u kretanju, obrascima napada i kombinacijama. Navodno, AI će postati samo bolji kako igrači budu trošili više vremena na igru - i to je prilično uzbudljivo, s obzirom na to koliko je već reaktivan.

Pa šta je sa Tekken 8-ovim mnogo hvaljenim režimom priče? Pa, možemo sa sigurnošću reći da je daleko bolji od pokušaja Tekken 7. Radnja u velikoj mjeri zavisi od problematičnog protagoniste Džina Kazame i njegove očigledne nesposobnosti da kontroliše svoje mračne moći - sve to dok njegov tiranski otac Kazuja gura svijet u haos. To je jedna od onih priča o borbenim igrama koje se oslanjaju na prethodno poznavanje franšize, ali iskreno, čak i ako ste potpuno novi u Tekkenu, mogli biste samo da sjednete i zabavite se gledajući kako se akcija odvija.

Oh, i moramo brzo da pomenemo priče o karakterima, koje označavaju još jedno veliko poboljšanje u odnosu na Tekken 7. Ovdje svaki od 32 lika u igri dobija svoj sopstveni mini arkadni režim (odgovarajući arkadni režim takođe postoji), sa jedinstvenim CG film na kraju. Neki se igraju za smijeh - kao što biste očekivali - dok drugi nude malo uvida u same borce. Zabavne su za otključavanje i podsjećaju na dobra stara vremena prikupljanja svih završetaka arkada.

Naravno, kada ste se nasitili batinanja CPU-a, vrijeme je da uskočite online. Po prvi put u istoriji serije, Tekken 8 ima internet lobi, gdje se avatari bore na arkadnim mašinama, šalju poruke, preuzimaju podatke o duhovima i igraju nekoliko rundi Tekken Ball-a (koji se vratio i nekako još brutalniji). Možete da čekate u redu za neobavezne mečeve ili da pokažete svoje vještine u rangiranim duelima — ili jednostavno možete da podesite sopstveni lobi bez avatara za brze bitke protiv prijatelja ili na neki drugi način. Osim nekoliko problema sa vezom prije pokretanja, sve to odlično funkcioniše, a u pogledu opcija na mreži, mnogo je robusnije od bilo čega što je Tekken radio ranije.

Sve u svemu Tekken 8 je majstorski odradjna moderna borilačka  igra. Ne štedi na režimima za jednog igrača, njegova online ponuda je robusna i predstavlja ozbiljan vizuelni spektakl. Ali što je najvažnije, bitke su briljantne; pristupačan, ali duboko tehnički i izuzetno zadovoljavajući - možda više nego ikada ranije. Ne postoji serija borbenih igara poput Tekken-a, a Tekken 8 je franšiza u svom bombastičnom najboljem izdanju.

Tekken 8 je izašao za PS5 konzolu  Xbox series X konzolu i za PC.

25.
2024.