Nintendo
23.03.2021.
Autor: Nikola Nick Jovanović

Monster Hunter Rise - Recenzija

Ne postoji šansa da u Rise jednostavno uskočite na početku

Kako sam oduvek preferirao japansku industriju zabave, bio sam svestan postojanja Monster Hunter igara još od PlayStation 2 vremena. Takođe, bio sam svestan i da kombinacija veštine i strpljenja koje su te igre tražile nije prolazila najbolje kod zapadnih igrača, oni će se privići tom stilu tek mnogo kasnije sa pomamom oko Souls igara. Na neki način Monster Hunter je i bio deo inspiracije za Demon Souls, japanski mediji su ga i zvali “Mračnom verzijom Monster Huntera” kada se pojavio. Nastavaka je bilo dosta i tipično japanskih odluka da serijal ide na portable sisteme primarno kao što su bili PSP i 3DS, kao i da se treća verzija otkaže za PlayStation 3 i izda samo na Wii konzoli. Autori iz Capcoma bili su svesni gde im je publika bila tada.

Monster Hunter World iz 2018. godine promenio je stvari, sa verzijom za PlayStation 4, Xbox One i kasnije PC, takođe sa većim fokusom na online co-op igranje i otvorenijim svetom, uspeo je da ostvari globalni uspeh i popularnost. Iznenađujuće, neverovatno se dobro primio i kod PC publike, krajem prošle godine verzija za kompjuter uspela je da se proda zbirno više od one za PlayStation 4, a dnevni broj igrača Monster Hunter Worlda na Steamu je i danas obično veći od mnogih naslova za koje bi pomsilili da su popularniji na toj platformi.

Sa ukupno 62 miliona prodatih primeraka u serijalu, vrlo popularnim ekspanzijama za Monster Hunter World koji se i dalje besno igra širom sveta, kao i onim filmom šta god ono bilo... pitanje je šta je sledeće za ovu slavnu franšizu? Nova igra samo za Nintendo Switch, Logično! Nije ih briga, ako je popularno u Japanu radiće se za Japan!

I to otprilike postavlja ton za ostatak ove recenzije. Novi Monster Hunter Rise je baš to, neumoljivi Japan koji fura svoju priču bez obzira na sve. Sama premisa da ste lovac na čudovišta, sa ogromnim mačem i još ogromnijim protivnicima svakome će zvučati super, ali igrači koji dolaze iz Soulsa naviknuti na jak / slab udarac i roll, ovde će doživeti jedan teži kulturološki šok. Iako je osnovni gameplay sličan, mnoštvo drugih sistema i detalja vezanih za izođenje postoji ovde. Monster Hunter Rise se strogo drži tradicije iz starih nastavaka po pitanju kontrola i mogućnosti, i jednostavno zahteva obuku u vidu višečasovnog kursa.

Mislim da sam prvo potrošio oko sat vremena praveći svog lika i njegove pratioce, da bi zatim proveo bar još dva sata u uvodu igre nakon kog su mi i dalje satima iskakali mnogi tutoriali vezani za određene zone hub sela, radnje, crafting, sakupljanje predmeta, roštiljanje i šta sve ne. Ne postoji šansa da u Rise jednostavno uskočite na početku, ali kada diplomirate i odmaknete malo u igri onda stvar postaje pravi portable pickup-up-and-play, sa misijama koje imaju tačno definisano vreme za koje ih je potrebno završiti.

Najveća novina u Rise-u je blaga promena estetike u odnosu na World, kao i dodatak veoma korisnog kučeta (Palamute) sa kojim idete u lov, pored već stadnardnih Palico kompanjona. Kuče može pored pomoći u borbi da se koristi i kao mount za brže kretanje po mapi, a tu je i mogucnost da se sa tkz. wirebugom (praktično hook mehanika) lansirate na udaljene lokacije ili neprijatelje, tako da je kretanje definitivno brže i fluidine u odnosu na prethodne igre. Wirebug inače pomaže i kod vraćanja na noge kada vas boss lansira, što je sjajno i čini ritam borbe dosta bržim sa manje praznog hoda.

Rise pozajmljuje od Worlda, konkretno Iceborn ekspanzije, i mogućnost upravljanja čudovištima. Bukvalno kad ih pripitomite možete i da ih uzjašete i tako sa njima pravite haos po mapi, čak i da pređete veće razdaljine i napadnete sledećeg monster bossa. Mnoge stvarno epic scene mogu da nastanu ovako, kao kada sam jahao T-REXa kroz vulkan ne bi li sa njim napao ogromnog zmaja.

Kao i u svakom Monster Hunteru priprema pre lova je pola strategije, pored stvari koje nosite sa sobom treba i jesti hranu koja daje buffove, sastaviti idealan ražnjic u Palico restoranu deo po deo. U Rise-u je deo pripreme pre lova delimično prebačen i na teren, pre nego što se uputite ka bossu možete po mapi sakupljati svetleće ptice (valjda) kako ih u igri zovu Endemic Life, koje dodaju privremene boostove na vaše statistike. Na taj način je mlataranje po menijima prebačeno u istraživanje terena, ali i to može da bude malo dosadno na drugačiji način kada pre nego što krenete na bossa morate da jurite šarene kolibrije ili bube (šta su već) po mapi prvo. Mape su inače velike, slične po strukturi onima iz Worlda tako da nema odvojenih zona, a učitavanja su za Switch nerealno brza.

Svaki od novih monstera je sjajan! Raznovrsnost je velika a dizajn na skroz drugom nivou. Veliki boss monsteri uvek predstavljaju izazov i bukvalno ćete morati da ih rešavate kao slagalicu, pronalazeći načine kako da odstranite njihovu odbranu i pronađete slabe tačke sa 14 skroz različitih tipova oružja. Kada ih pobedite raščerupaćete ih u delove, meso baciti na roštilj a od ostalog napraviti sebi novo oružje ili materijal za nove pantalone, sve u cilju da se bolje pripremite za sledeće izazove.

Postoji dosta single player misija, ali i onih za co-op tako da po toj podeli Rise više liči na naslove pre Worlda. Jedna od sporednih zabavnih novina su Rampage Hunts, kada odrganizujete odbranu sela od napada većeg broja monstera. Ovaj mod je moguće igrati i u co-op režimu kada stvar postaje još zabavnija, jedan igrač može da rukuje turetima, drugi da sprema barikade ili super oružja za odbranu. Prelaženjem ovih Rampage događaja dobijaju se kartice koje je moguće zameniti za unikatne modifikacije oružja i opreme, a i neke od monstera ćete videti samo u ovom modu.

Generalno napredak kroz igru je nešto sporiji i manje raznovrstan u odnosu na World ali ipak potrebno je bar 50 sati da bi se videlo sve. Za sada nema Elder Dragona osim nekih u priči, a praktično nikakav poseban endgame ne postoji i dalje. Svakako, Rise u trenutnom stanju deluje mnogo mršavije od Worlda ali predstavlja sjajnu osnovu za dalji razvoj ove igre koji će se defintivno desiti. Već krajem aprila stiže prvo veće proširenje sadržaja, a čak je i PC verzija najavljena za sledeću godinu.

Za kraj ne mogu da ne spomenem i moje iznenađenje izgledom i performansama Monster Hunter Rise-a na Switch konzoli. Igra izgleda neverovatno dobro za ovaj sistem a i pored toga uspeva da radi bez većih tehničkih problema sve uz veoma brz loading. Kako je Capcom uspeo da svoj RE Endžin ovako dobro optimizuje ne znam, ali sa ovom igrom imao sam osećaj kao da sam već dobio unapređenu verziju Switch konzole. Tako da, mogu samo da zamislim kako će tek izgledati PC izdanje kada se oslobodi pun potencijal ovog endžina, šteta jedino što nema verzije za PlayStation i Xbox konzole u najavi.

ZA

• Unapređena mehanika kretanja je game changer
  • Svi novi monsteri su odlični!
  • Prezentacija igre nadmašuje granice Switcha a opet radi lepo

Protiv

• Kriva učenja za novajlije je jedna veoma strma litica
  • (Trenutni) nedostatak endgame sadržaja

Monster Hunter Rise donosi mešavinu najboljih stvari iz klasičnih naslova i meša ih sa najboljim unapređenjima koje je doneo World, sve to uz par skroz novih mehanika pravi jedan veoma kvalitetan miks koji će ceniti svi fanovi serijala ali i novi igrači koji prihvate izazaov.

Ocena 9