Focus on
20.02.2022.
Autor: Adi Zeljković

DYING LIGHT 2: STAY HUMAN – Respawn.ba Recenzija: Novi pogled na zombi igru

Novi pogled na zombi igru

Stay Human je nastavak koji je imao velike koristi od mudre odluke da se odgodi njegovo objavljivanje kako bi imali više vremena za testiranje. Krajnji rezultat je ostvaren, uglađena igra koja se nadovezuje na svoju prethodnicu na skoro svaki mogući način. Ima ogromnu postavku otvorenog svijeta, ogromnu količinu glavnih i sporednih misija i razgranatu priču na koju direktno utiču izbori koje donosite u igri. Dodajte tome vrhunsku mehaniku trčanja i skakanja u parkouru i odličnu borbu u close combatu.

Poljski programer Techland pravi igre više od dvije decenije, uključujući i zombi festival iz prvog lica Dead Island, ali tek se po inovativnom Dying Lightu inspiriranom parkurom počelo pričati u istom dahu kao i o Witcheru. Opseg i detalji u tom post apokaliptičnom akcionom otvorenom svijetu su privukli legije predanih obožavatelja, pa je toliko pažnje posvijećeno nastavku.

Zaista, studio je izazvao veliku buru jednostavno najavljujući pomjeranje izlaska Dying Light 2, sa kraja 2021. na početak 2022., pa su očekvianja bila velika. I sigurno nam je drago što su pomjerili jer je krajnji rezultat odličan. Dying Light 2: Stay Human je ogromna igra koja uzima većinu svega što nam se svidjelo kod prve i desetostruko povećava. Kao takav, bilo bi lako uključiti nekoliko grešaka i ludih dizajnerskih izbora.

HODAJUĆI MRTVACI

Kao i prvi Dying Light, i ovaj nastavak je u suštini zombi akciona igra za preživljavanje, iako ima mnogo više stvari i karaktera. Prošlo je vrijeme od događaja u Harranu i krajolik je postao više polomljen sa malim naseljima prošaranih širom svijeta. Ostao je jedan veliki grad na udaljenosti od početne tačke vašeg lika, nazvan jednostavno “Grad” , i tu provodite ogromnu većinu svog vremena. Igrate kao Aiden, hodočasnik koji obično putuje između naselja kako bi isporučio robu ili informacije, ali sada tražite davno izgubljenu sestru za koju ste čuli da možda boravi unutar zidina Grada.

Ovo pokreće priču o složenosti, brojnim susretima sa prijateljima i neprijateljima i postepenom razotkrivanju misterije koja otkriva vašu pozadinu u obliku flešbeka (obično kada spavate). U vreme naše igre, sigurno smo učestvovali u mnoštvu sporednih zadataka i incidenata, kao i napredovanju kroz priču. Ovo je ogroman poduhvat, otkrili smo, i mnogi su morali da budu ostavljeni po strani samo da bi krenuli dalje. Nepotrebno je reći da ćemo im se vratiti u nekom trenutku u budućnosti.

Povrh težine dodatnih stvari koje treba uraditi, glavna priča se grana. Ovo je glavna ideja igre, da dobijete glavne opcije koje mijenjaju svijet na različitim mjestima na putu. Osim toga, drugi izborni zadaci mogu tražiti od vas da birate između kontrole frakcija za zone u gradu i vaše odluke će takođe uticati na to kako se igra igra za vas. Na primer, u jednom trenutku nekoliko sati u glavnoj priči, morate odabrati hoćete li stati na stranu Preživjelih, gomile seljaka koja živi u crkvi ili Mirotvoraca, teško naoružane i jake grupe milicija. Vaša odanost mijenja priču u budućnosti, stav svake od grupa, čak i izgled i osjećaj Grada. Takođe, kada zatražite zonu za jednu od frakcija, ona vam predstavlja opcije koje mogu uticati na vaša iskustva u njoj.

DAN I NOĆ

Igra ima i tempirani dnevni i noćni ciklus koji su podjednako važni za njenu mehaniku. Neke misije bi trebale biti završene noću, neke danju, dok vam mnoge daju izbor. Međutim, moraćete da budete lukavi sa većinom njih jer svet postaje veoma drugačiji po noći.

Tamo gdje ćete tokom dana susresti nekoliko mrtvih, ulice će biti prepune njima noću. Sa druge strane, unutrašnjost zgrada (tamne zone) će ugostiti mnogo više njih ako se odlučite za unutrašnju potragu kada je napolju svijetlo, jer se oni u to vreme skrivaju. Ciklus dan/noć je prilično brz i možete natjerati jedno ili drugo spavanjem u sigurnoj kući ili UV području gde zombiji ne mogu kročiti jer bi se istopili. Dodaje još jedan sloj strategije i planiranja čak i najmanjim sporednim misijama. Zatim postoje posebni tipovi zaraženih, jače ili brže mutacije koje zahtjevaju više od nekoliko udaraca.

KAKO VAŠ LIK IZGLEDA?

Još jedan znak akcionog RPG leži u znatno poboljšanom prilagođavanju karaktera. Kao i prvi Dying Light, i ovaj nastavak stavlja puno zaliha u izradu, uništivo oružje i vještine. Ali, kao i skoro sve ostalo ovoga puta, ima mnogo više stvari da se uradi.

Oružja je znatno više u Stay Human i može se bolje modififikovati. Takođe se mogu naći sa različitim nivoima i povećanom štetom i izdržljivošću što dalje putujete, tako da će mačeta koju ste spremili na početku igre kasnije relativno biti beskorisna.

Takođe, savjetujemo vam da se ne vezujete previše za pronađeno oružje jer ono ima ograničen vijek trajanja. Međutim, postoji mnogo plijena za otkriti kako biste napunili svoje zalihe. Isto je i sa odjećom i opremom, što povećava vaše sposobnosti i rejting oklopa dok ih mijenjate za bolje verzije. Dodatna oprema i potrošni materijal se takođe mogu poboljšati kako biste se usput poboljšali ili izliječili.

Vještine su, međutim, možda najviše proširene. U prvoj igri, mogli biste poboljšati različite sposobnosti, kao što su trčanje ili borba, po inkrementalnim količinama. U Stay Human, tradicionalni RPG XP sistem vam omogućava da uvedete potpuno nove vještine zasnovane na skill treeu za borbu i parkour. Osim toga, ako pronađete ili dobijete GRE inhibitore, možete povećati svoje zdravlje ili izdržljivost. To ne samo da vam omogućava da postignete više udaraca ili duže izdržite kada trčite, penjete se, već i proširuje moguće radnje koje možete kupiti na oba stabla vještina. Ovaj nivo detalja je sličan drugim sličnim igrama – prethodno spomenutoj seriji Far Cry ili Assassin’s Creed – i dodaje još veći opseg da igrate igru tačno onako kako želite.

PARKOUR

Što se tiče samog igranja, Dying Light 2: Stay Human izvrsno se nadograđuje na odličnu mehaniku parkura iz prve, dajući vam brži, glatkiji i još intuitivniji način prelaska kroz Grad.

Opasnosti se mogu naći na krovovima, ali daleko manje nego ispod, a vi ćete uživati u skakanju i letenju po gradskom pejzažu koliko biste uživali u Mario platformeru.

Borba je poboljšana i intuitivnija. Uglavnom je bazirana na borbi prsa u prsa iako kasnije dobijate pristup dalekometnom oružju, a borbe su visceralne i složene ili jednostavne koliko god želite. Možete zamahnuti jednoručnim ili dvoručnim oružjem, blokirati ili izbjeći, uz dobro mjerenje vremena. Osim toga, otključane vještine mogu dodati dodatne pokrete u miks. Tome je uveliko pomogla neka vrhunska ragdoll fizika na likovima koji nijesu igrači (NPC), bilo da su mrtvi ili živi, a povremeni krvavi ishodi su užitak. Dodajte prilagođene modifikacije svom oružju i dobit ćete još ekstravagantnije završetke, posebno efekte vatre. Sve je to odlična zabava i rijetko nas je umarala.

Postoji i kooperativna igra, i iako će co-op biti zabavan, u momentu pisanja recenzije, Dying Light 2 ima problem sa save game u tom modu jer samo hostu će ostati sav napredak. Pod ovim mislimo na misije, jer čak iako niste host, predmeti koje pronađete će vam ostati.

GRAFIČKI DETALJI SU SUPER

Igra izgleda odlično u cjelini. Modeli likova su lijepi, posebno kada ih kamera zumira i zaključava za razgovore i brifinge o misiji. Vredi napomenuti da je PC verzija prilično spektakularna, posebno ako imate vrhunsku opremu, ali je očigledno bilo nekih žrtvovanja za PlayStation izdanje kako bi se osiguralo da ne trpi Greške na nivou Cyberpunk 2077 na konzolama posljednje generacije.

ZAKLJUČAK

Nekoliko upozorenja na stranu, Dying Light 2: Stay Human je sve ono što je Techland nameravao učiniti. Veći je, hrabriji i daleko ambiciozniji od svog kultnog prethodnika. Grad pruža ogromno okruženje otvorenog svijeta i puno stvari koje treba raditi, dok je razgranata priča privlačna za višestruka igranja. Možda je njegov najvažniji aspekt, međutim, to što je izuzetno zabavno igrati. Mehanika parkoura je jednostavno izvanredna. Melee borba je intuitivna, čineći susrete sa zaraženima mnogo pristupačnijim ovog puta, a ima toliko toga da se vidi i doživi. Mogli bismo sa zadovoljstvom provesti sate samo istražujući. A ako prestanete da uzmete u obzir da je Techland zapravo indie razvojni studio i izdavač, to čini krajnju igru ​​još impresivnijom.

POZITIVNO

• Parkour mehanika je intuitivna i zabavna
  • Melee borba je među najboljima za FPS