01.04.2021.

Balan Wonderworld - Recenzija

Možda fali malo više magije

26. mart 2021 ćemo zapamtiti po izlasku tri igre i to Monster Hunter Rise, It take's Two i Balan Wonderworld.

Krajem prošle godine smo shvatili koliko HYPE može biti loš po igru. Ovo je još jedan primer.

Činjenica je da omogućava da se o igri priča i piše više u odnosu na slične. Videli smo da svako može na osnovu nekih informacija da očekuje mnogo više od onoga što je na kraju isporučeno. Ukratko, kada igra stigne i kada se pogleda šta je upakovano, nekada sledi razočarenje.

Ova igra je imala dobar marketing i dosta se pisalo o njoj, naročito o činjenici da je tu Yuji Naka i da je to njegov povratak u AAA igre. Očekivanja od Balan Wonderworld su bila velika jer je Naka poznat po svom radu još iz perioda dok je bio šef Sonic tima, a nema ko nije čuo ili igrao Nights Into DreamsBilly Hatcher and the Giant Egg Phantasy Star Online. Te hit igre iz devedesetih i sa početka dvehiljadite su podigla očekivanja onih nostalgičnih gejmera koji su odavno priželjkivali igru tipa Balan Wonderworld.   Yuki i Naoto Ohshima su osnovali novu kompaniju pod Square Enixom da bi radio na platformskim igrama u old school fazonu i svi su pomislili da to mora biti dobro za sve nostalgičare.

Balan Wonderworld, inače prva igra te nove Balan Kompanije je izbacio trejler i nekako je polako sve krenulo u nekom drugom smeru. Nakon jako lošeg prijema trejlera od strane kritičara, rukovodstvo Square Enix-a mu je napomenulo da je ovo njegova jedina šansa. Komentar velikog broja onih koji su odigrali ili pokrenuli igru je da je žalosno da je ovo igru koju su ovakvi profesionalci pokušali da naprave.

Square Enix je aktivirao veliki broj kostima, fantastičan svet koji treba istražiti i iskrenu priču o tome kako sami sebe vidimo a negde uz put se izgubio deo magije i isporučena je zastarela 3D platforma kojoj nedostaje originalnost i cilj. Čini se da je ovo samo osnova onoga što je moglo biti fenomenalno igračko iskustvo sa glavnim likovima i pričom koju mogu da igraju i deca jer igra i nema dijaloga! Ako ste mislili da je poenta da vi budete Balan, grdno ste se prevarili. Vi ovde kreirate dečaka ili devojčicu sa kojima ćete igrati kroz 12 dosta različitih svetova.

Da budemo jasni, ovo što je ovde daleko je od lošeg. Dosta je tu stvari koje će vam se svideti i nije da se nećete ponekada oduševiti. Ali ovo je zastarela igra izgrađena na osnovu sumnjivih izbora dizajna zbog kojih ne možete a da se ne zapitate kako to da niko nije mogao da da neki pametan savet pre nego što je postalo kasno.

Balan je jednostavan 3D platformer koji vam omogućava da trčite po velikim i složenim fazama koristeći jedno dugme za izvođenje radnji u zavisnosti od opremljenosti vašeg kostima. To je ono što čini njegov način igranja posebnim jer u svakom trenutku možete zameniti do 3 kostima, a svaki nudi jedinstvene sposobnosti. Ako imate niz od 3 i sakupite još jedan kostim, onaj najdalji stavljen je u vaš inventar kojem možete pristupiti na bilo kojoj kontrolnoj tački tako što ćete stajati na njemu dok se ne pojavi svlačionica. Sve ovo dovodi do formule koja u svom pristupu deluje poput zagonetke, jer ključ napretka, kao i sticanje kolekcionarskih statua svakog nivoa, zavisi od vaše sposobnosti da primenite prave sposobnosti. Bilo da se penjete na paukove mreže, palite baklje glavom, pokrećete zupčanikestomakom ili se kačite na čvorove jezikom poput kameleona; postoji velika raznolikost. Zapravo, ukupno ima preko 80 kostima! Pojednostavljene kontrole Balana, koje u osnovi uključuju korišćenje jednog dugmeta, čine njegov način igranja ne baš izazovnim. Međutim, ukoliko želite laganu i jednostavnu avanturu koja vas nagrađuje za sposobnost skupljanja velike kolekcije kostima, odlično ćete se zabaviti s njom. U početku ne razmišljate mnogo o tome da je igra dobra ali kada sve počne da klikće, postaje vam veoma teško da prekinete.

Balan Wonderworld uključuje savladavanje 12 maštovitih svetova koji odgovaraju stvarnom liku koji se suočava sa teškim vremenima. Jednom kada završite jedan, njihove muke se rešavaju i nagrađujete se iskrenom scenom i lepo uređenim plesnom tačkom. Soundtrack je optimističan i sadrži divne vokale tokom plesnih rutina. na primer, jedna priča uključuje devojčicu koja voli bube, ali zbog čega se njeni vršnjaci plaše nje, pa kad dovršite njen svet, ona svima pokaže da se gusenica pretvara u leptira i svi su zapanjeni dok sklapa nove prijatelje. Svaki  svet i njegova dirljiva priča će vam biti interesantni, zajedno sa nekoliko nezaboravnih faza i pametnom borbom boss-ova. Pored toga, postoji toliko različitih stvari, na primer nivo koji se prilagođava mestu kretanja, tako da morate stajati na određenom mestu da biste usmeravali. Postoje i mini-igre kao što su one zasnovane na sportovima poput fudbala i kuglanja i druge gde morate na vreme i pritiskati dugmad dok se igra akciona scena. Iako su faze nezaboravne i raznovrsne, mora se reći da su vizuelni elementi prilično zastareli; blistavi, slatki i šareni koliko god mogu biti.

Pored završavanja faza, Balan Wonderworld ima i ponavljanja. Primarni razlog ponavljanja nivoa je hvatanje statua koje ste možda propustili, pa će ponovni obilazak svetova nakon skupljanja više kostima dovesti do vaše sposobnosti da otkrijete neka nova kul područja. Takođe, između nivoa, pazićete male životinje slične piletini po imenu Tims. Kako budu rasli u broju i veličini, radiće na obnavljanju neke čudne kule u stilu Rube Goldberga. Neobično je gledati kako se postepeno sve odvija.

Balan nema baš najsjajniji tuorijal. Dosta igrača iznosi svoje komentare o tome da je igra zamorna. Neki tvrde i da dok prikupljate dodatne kostime vaš treći nestaje. Čini se da je većina previdela jedan detalj  - svlačionicu. Kad god uzmete kostim u ruke nakon što ga otključate, on se dodaje u niz do 3 koji možete menjati u pokretu. Kad god vas pogodi, vaš trenutni kostim se uništi i vi ćete onda opremiti sledeći u nizu. Stoga, u osnovi možete smatrati kostime i ključeve zdravstvenim sistemom Balana WonderWorld-a. Ovde stvari postaju zbunjujuće. Jednom kada sakupite četvrti kostim, opremite ga i moglo bi izgledati kao da vaš treći nestaje, ali ne; to zapravo ulazi u vaš inventar!

Ukoliko ste slabi na klasične 3D platformere i maštoviti svet, Balan će vam se dopasti.

Komentara o igri ima raznih a mnogima je čudno da ima toliko dobrih ocena, pa čak navode i da se možda radi o botovima.

Čini se da je ovo slučaj bombardovanja zbog recenzije, ali umesto da preplave negativnim kritikama o igri, oni rade suprotno. Ova vrsta bombaškog napada sa pozitivnim kritikama rađena je u prošlosti iz različitih razloga, mada je nejasno zašto se to događa sa Balan Wonderworld. Moglo bi se dogoditi da se neki obožavaoci pobune protiv negativnih ocena kritičara, bilo zato što iskreno misle da  Balan Wonderworld zaslužuje veće ocene ili ako su samo odani programerima koji stoje iza igre.

Već smo napisali da je Balan Wonderworld je do sada imao čudno lansiranje. Pored široko negativne reakcije na demonstraciju Balan Wonderworld i bombardovanja sa pozitivnim pregledima, igra je takođe pokrenula neke kontroverze oko svog potencijala da izazove epileptične napade. Programeri su objavili Patch za igru kojom je uklonjena ta greška, a ista ta ispravka je donela i neka druga opšta poboljšanja radi unapređenja ukupnog iskustva. Biće zanimljivo videti da li buduća ažuriranja za Balan Wonderworld poboljšavaju percepciju igre i da li ona počinje da dobija legitimne pozitivne ocene umesto onoga što se sada dešava.