Blog
10.03.2021.
Autor: Dzoni Kvid

Atelier Ryza 2 - Recenzija

Atelier Ryza 2: Lost Legends & the Secret Fairy se odvija tri godine nakon dešavanja iz prvog dela igre. Ponovo vidimo glavnu junakinju, alhemičarku Reisalin Stout ili Ryza, sada nešto stariju u odnosu na prethodni deo.

Sada su tu i dodate nove funkcije pa je tako Ryza u mogućnosti da stupi u interakciju sa okolinom na neuporedivo više načina, uključujući plivanje, ljuljanje na kanapima i penjanje po zidovima. Ova poboljšanja čine da se celo iskustvo oseća mnogo fluidnije i intuitivnije, a daje i dodatni nivo tamnicama, često ih predstavljajući kao zagonetke koje Ryza treba da pređe kako bi dostigla određene tačke u tamnicama. Istraživanje tamnica će na kraju dovesti do toga da će Ryza morati da koristi Kompas sećanja koji će prikupiti sećanja onih koji su ranije dolazili sa namerom da sakupe tragove za rešavanje misterije tamnice. To je zaista zabavan i jedinstven aspekt igre! Kada tragove jednom sakupite, morate ih navesti u opisu dok popunjavate knjigu pečata, koja vam zatim govori priču o toj tamnici i kako se ona odnosi na zaplet same igre.

Družina koja te prati je sačinjena od tri aktivna lika a u borbama preuzimate ulogu  jednog lika. Bitke se vode u realnom vremenu. Čekate da se ispuni traka pre nego što lik može da preduzme akciju (slično nekim FF igrama). Borba je jako zabavna pogotovo što ima raznih kombinacija i teče fluidno, iako je malo haotično kada je više neprijatelja u borbi. Teže je reći šta se dešava zbog toliko zauzetog korisničkog interfejsa je otežava uvid u to kada bi trebalo da odmeravate vreme. Borba je taktička stvar i od krucijalne važnosti je poznavati neprijatelja. U tome će ti pomoći support članovi družine  koji će često komunicirati izmedju sebe i davati ti instrukcije. To može biti bilo šta od „Koristite magični napad!“ do „Spusti statistiku neprijatelja!“.

Očigledno je da kao alhemičarka Ryza veliki deo svog vremena provodi u učenju novih recepta za alhemiju i sintetiše ih u svom ateljeu. Recepti mogu biti malo opširni, uz mogućnost dodavanja dodatnih sastojaka za pojačavanje statistike ili davanje određenih pogodnosti predmeta koje izgradjuješ. Naravno, postoji mogućnost da se recept sam dovrši (auto-complete) i izbaci random rezultat, što je možda poželjnije za nove igrače. Kompletiranje i modifikovanji recepati dovode do otključavanja novih recepata, i često deluje kao da tome nema kraja.

Što se tiče samog zapleta, u određenom trenutku se činilo da je zaplet zastao, i ponuđeno je više sporednih priča sa sporednim likovima a ne napredak u glavnoj priči. Iako je zabavno videti sve ove stvari i saznati više o svojim pratiocima, kada želite samo da završite glavnu priču a posle sporedne, to vam neće biti omogućeno. Na svu sreću, ili nesreću, igra traje oko 25 sati tako da se brzo prelazi čak i sa sporednim pričama.

Atelier Ryza 2: Lost Legends & the Secret Fairy  je dostojan nastavak prve igre ali iako je dosta toga popravljeno i dodato ne mogu reći da je postao sam krem JRPG naslova (FF, Dragon Quast, Tales of Cold Steel) mada su na pravom putu.