PC
07.07.2022.
Autor: Nikola Aksentijevic

The Elder Scrolls Online: High Isle recenzija: Visoko ostrvo, niska očekivanja

High Isle je šesta „velika“ ekspanzija za TESO, nakon punih osam godina od izlaska ove igre. Od tada, bilo je znatno više uspona nego padova, s obzirom da je osnovna igra patila od velikog broja problema, mada je nakon nekoliko godina TESO konačno pronašao svoj identitet i postao jedan od najboljih MMO-va koje možete sebi priuštiti. Ipak, to ne važi za sve njegove ekspanzije, a The High Isle nastavlja neprijatan trend koji ZeniMax Online praktikuje još od Greymoor ekspanzije, a to je postepen pad u količini sadržaja koji vam donose.

Kao što joj ime govori, ova ekspanzija vas vodi u High Isle, koja označava avanturu koja će trajati sljedećih godinu dana sa postepenim pečevima koji će proširivati narativ. High Isle je do sada neviđeni region u TES igrama, odakle dolaze Bretonci, pa će fanovima serijala sigurno biti intrigantno uletjeti u ovu oblast. Kroz priču punu političkih intriga i časti, Sistres Arhipelag predstavlja više nego solidnu pozornicu za ovo narativno poglavlje. Pisanje kao i u prethodnim ekspanzijama ostaje sasvim solidno, i svakako, ovaj PvE aspekat glavne priče i jeste glavni motivator za većinu igrača koji se vraćaju ili počinju TESO. Pojavljuju se i pojedini voljeni karakteri iz prethodnih segmenata priče, koji samo doprinose iskustvu, koje ponovo pruža solidnu količinu sadržaja za one koji TESO tretiraju više kao singlplejer igru sa opcionalnim multiplejerom.

Nažalost, tu se većina dobrih priča o ekspanziji završava. Dodato je pet novih mitičnih delova opreme, kao i novi raid sa par novih dungeon-a. Novi raid je veoma zabavan, iako donekle prelak na normalnoj težini, dok na veteran težini predstavlja solidan izazov čak i sa najboljom opremom. Što se tiče mitične opreme, očekuje vas jeziva količina grajndovanja, s obzirom da morate raditi daily quest koji vam u svakom slučaju ne daje putokaz ka kovčegu u kojem se možda nalazi jedno od parčića ove opreme. Pored toga, The High Isle je preplavljen igračima koji grinduju istu opremu, pa ćete ih vidjeti kako čekaju pored kovčega da im se posreći da ga prvi otvore kako se respawnuje.

Pored ovih relativno dosadnjikavih dodataka, osim raida, The High Isle dolazi i sa potpuno novom kartičnom igrom, reklamiranom kao jednom od glavnih dodataka. Nažalost, kartična igra dolazi sa ogromnom količinom grajnda za nove špilove, presporim ranking sistemom, slabim ranked partijama (s obzirom da ćete igrati sa veoma ograničenim brojem karata i špilova), kao i prevelikim faktorom sreće. S obzirom da ovo nije collectible igra kartama, već deckbuilder, u velikoj meri ćete zavisiti od sreće i, nažalost, ako vam se ne posreći, partije mogu potrajati predugo za ono što donose u vidu novca, motiva za opremu ili ranking poena.

Što se tiče dizajna nove zone, The High Isle izgleda odlično, prikupljajući određene uticaje od Summerset ostrva, ali dajući mu određeni Bretonski pečat i srednjovekovnu atmosferu, sa vulkanom, ostrvima, džunglom i vanserijskom plejadom starih i novih likova, kao i kompanjona. Nažalost, ovi saborci su ponovo beskorisni ako imate opremu višeg nivoa, s obzirom da će prebrzo ginuti, ali svakako će vam lijepo praviti društvo dok budete tumarali novom zonom. Grafički, TESO se naravno nije promjenio, mada igra i dalje odolijeva pijesku vremena i umije i danas da izgleda lijepo. Muzika je veoma slična prethodnim ekspanzijama, predstavljajući neku varijaciju na prethodne numere, u tipičnom TES maniru.

TESO je relativno dobro optimizovan, s obzirom da je ipak u pitanju igra stara osam godina, mada pri većem broju igrača i apsolutnom haosu i dalje umije da zaštuca. Bagovi su i dalje tu – uglavnom su smiješnijeg karaktera, vizuelno ili po ponašanju, mada ZeniMax je dovoljno rafinisao igru da im se određeni problemi više ne ponavljaju. Nažalost, kada govorim o većem broju igrača, govorim uglavnom u PvE situacijama, s obzirom da je igra dosta skrenula sa puta što se tiče PvP-a koji je u početku igre veoma obećavao, pa ostaje samo nada da će buduće ekspanzije proširiti iskustvo i za tu publiku.

Tu i dolazimo do glavnog problema THI, a to je količina sadržaja, koja je manja nego u Blackwood ekspanziji, koja je već imala blage probleme na ovom polju, kao i Greymoor. Iako je novi region veoma dobar, kao i narativ koji stoji iza njega, ako vas nešto drugo zanima u TESO, to ovdje nećete naći, i brzo ćete preći sve što ima nova ekspanzija da vam ponudi (makar kada govorimo o MMO satnici), te je THI teško preporučiti ako nije na nekom popustu, s obzirom na cenu koju je ZeniMax postavio. Iako THI ima šta da ponudi u vidu zabave, barem kada je singlplejer iskustvo u pitanju, TESO je ipak MMO, pa ostaje nada da će se i ZeniMax toga sjetiti u bliskoj budućnosti.

26.
Jan.
2024.