Vijesti/Najnovije
08.12.2020.

Cyberpunk 2077 dobija neverovatne kritike

Patch tu ništa neće pokvariti

Dok se odbrojavanje privodi kraju,  ocene se prikupljaju i svi relevantni mediji objavljuju svoje kritike i komentare o Cyberpunk 2077. Hajde da pogledamo neke od najinteresantnijih delova iz kritika ali i najnovije informacije o igri i svetu oko igre.

Odmah da napomenemo da je prijavljeno nekoliko "bug"-ova koje će CDPR ispraviti već na D1.

IGN

"Nažalost, potrebno je pomenuti količinu grešaka koje sam iskusio. Mogao sam da igram Cyberpunk 2077 samo na računaru sa GeForce RTX 3080 GPU-om, a od pisanja ovog teksta još nisam položio ruke ni za verziju za PlayStation ili Xbox, ali problemi sa kojima sam se susretao bili su česti i odvraćali su pažnju. Performanse na Ultra postavkama na 1080p sa isključenim ray tracing-om su mi uglavnom bile u redu, jer biste očekivali da će biti apsolutni minimum na potpuno novoj i još uvek teško dostupnoj grafičkoj kartici, koja obično primetno opada u frekvenciji dok vozite po prometnim oblastima ili u određenim vremenskim uslovima - ali do mene su zaista došle rutinski zbrkane animacije, nedostajali su modeli i čudan dijalog. Imao sam važne ili emotivne razgovore koje su uništavali gličevi, a neki predmeti nisu bili ni učitani. Često bih dobijao telefonske pozive usred drugih razgovora, zbog čega bi se dve istovremene diskusije preklapale. Ipak, ništa me nije sprečilo da završim bitne zadatke i misije."

"D1 patch stiže sada, a CDPR je naznačio da će se fokusirati na stabilnost i performanse - što je uvek dobro, ali iskreno, to nisu problemi koji me najviše muče. Da budem iskren, uz izuzetnu podršku The Witcher 3, CDPR je apsolutno zaradio poverenje da će se držati Cyberpunka 2077 i nastaviti da rešavaju ove probleme. Imajući to na umu, ovo zaista liči na igru koja će biti znatno uglađenija ako igrate za par meseci."

"Cyberpunk 2077 vas uvodi u svoj prelepi i blistavo gusti gradski pejzaž sa nekoliko ograničenja. Nudi zapanjujući broj izbora kako da izgradite svoj karakter, pristupite misijama i suprotstavite se neprijateljima, dok će vaše odluke imati opipljiv i prirodan uticaj na svet oko vas i na priče ljudi koji ga naseljavaju. Te priče mogu biti emotivne, smešne, mračne, uzbudljive, a ponekad i sve te stvari odjednom. Glavna potraga može biti kraća od očekivane kada se preduzme samostalno i nije uvek jasno šta treba da uradite da biste napravili značajne promene u njenom finalu, ali mnoštvo sporednih zadataka dostupnih gotovo od početka može imati iznenađujuće moćan efekat na opcije koje imate kada stignete tamo. Šteta je što frustrirajuće česte greške povremeno mogu ubiti inače dobro postavljeno raspoloženje."

GamesRadar

"Svet Cyberpunka 2077. je toliko estetski fenomenalno urađen da se osećate kao da na neki način odajete nepoštovanje kada brzo putujete ili preskačete vožnje u Noćnom gradu. Ponekad se oseća kao da se igra transformisala u neki živi, voajerski screen saver, takva je njegova sposobnost da odvrati pažnju svojim dobrim izgledom. Nije to način na koji grad oživljava i noću, jer prikladno naslovljen Noćni grad izgleda smešno u mraku - sav neonski odsjaj i užareni odsjaji, farovi vašeg automobila urezuju stazu kroz beton ili prašinu Badlanda. Night City donosi lepotu u svakom deliću dana. Ali uvek vas brzo podseti da je život u Noćnom gradu brutalan, sirov i tako nasilan. Ali tome se nadate, zar ne? Na kraju krajeva, sjajna postavka će vas dovesti do kraja."

"Johnny Silverhand, naravno, takođe dodaje privlačnost igri. Igra ga Kianu Reeves, a Silverhand je vaš stalni pratilac, komentariše vaše poteze i odluke koje ćete donositi u svakoj prilici. On je pomalo bizaran, i ne uvek dobrodošao, ali rocker nikada ne propušta da nešto doda svakoj situaciji. Volite ga ili mrzite do kraja, ali nema sumnje da nećete ceniti rolercoaster koji Silverhand pruža dok igra napreduje".

Cyberpunk 2077 je paragon igara otvorenog sveta, nudi onu vrstu slobode da istražite i definišete svoj lik što pruža novi vrhunac ovom žanru. Uneli su sve što slavimo u vezi sa igrama otvorenog sveta i iz toga se uči, primenjujući najbolje varijacije u svetu koji je tako gust i detaljan. Dodajte čoveku sličan nivo reaktivnosti i emocionalne dubine koju unosi u svoj narativ, i sve to kombinuje za najspektakularnije iskustvo do sada u nekoj igri. Krenite odmah na put u Night City.

PC Gamer

"Ovde dugo, dugo neće biti još jedan ovakav otvoren svet.  Volim da lutam planinama smeća na periferiji grada, režući izdaleka lepe siluete. Izbliza, pa to je smeće. A ponekad smog postane tako gust oko starog spomen-mesta Arasaka u centru grada da ne možete da vidite vrhove zgrada, sve isprane prljavom narandžastom svetlošću. Neko sam vreme posmatrao saobraćaj ovde, radnici iz korporativnog sveta su žurili amo-tamo svuda oko mene."

"Znam da postoje najmanje tri kraja (svoj sam izabrao nakon 10 minuta zurenja u ekran, smrznut) i da ih definitivno ima više u zavisnosti od toga sa kim se sprijateljiš i uđeš u romantičnu vezu. To nisu ni loše komprimovane epizodne prezentacije, već jednosatni napori, vrsta sjajnih, eksplozivnih, dramatičnih stvari koje većina velikih studija pokušava bezuspešno da napravi."

"Ipak, ovo je vrsta igre za koju sam nadogradio računar, jer je Cyberpunk tehnički omamljujući i viđanje vaših prijatelja u visokoj rezoluciji vredi platiti. Naravno, The Witcher 3 je bio smešniji, pametniji i subverzivniji, sa boljim dijalogom u celini, ali oduševljen sam činjenicom koliko je Cyberpunk nemilosrdno pun nade. Njegovo istraživanje tehnokapitalističke budućnosti oslanja se u velikoj meri na žanrovske tropove, a svi, od pankera do prljavih policajaca, igraju ulogu uspostavljenu još u Neuromanceru Williama Gibsona. Ali Cyberpunk 2077 ostaje ljubazan, veran tretman žanra i onaj koji me je neprestano nagovarao da tražim dalje i dalje".

Mnogo je recenzija i svakog momenta se izbacuju nove uz obećanje da će biti nastavlja jer su u ovim morali da koriste materijal koji je vać ranije objavljen. CDPR nije želeo da bilo kome pokvari iskustvo igranja igre prvoga dana.

Prvi se juče na Twitter-u oglasio Pavel Sasko sa ocenama koje je igra dobila. Impresivno, zar ne?

Šta se dešava ukoliko pokušate da igrate igru pre D1? Na GOG Galaxy servisu će vam Keanu Reeves reći da se otkačite. Kako je otkrio jedan Reddit korisnik, kada ovo pokušate, Johnny Silverhand će vam reći ‘Idi na spavanje, Samurai! Još uvek nije 10. decembar.’

Koliko je kod nas u Srbiji gejming anatemisan, toliko ga u drugim zemljama vole, cene i poštuju, čak i da se u Dnevniku raspravlja o čipovima koje ima V.

Rani izveštaji sugerišu da određene sekvence u Cyberpunk 2077 mogu biti opasne za one koji pate od epilepsije. Upozorenja o epilepsiji već su decenijama uobičajena u video igrama, ali čini se da bi Cyberpunk 2077 mogao predstavljati povećanu opasnost zbog upotrebe svetla koja trepere i drugih namenski dezorijentišućih efekata. Urednica Game Informer-a, Liana Ruppert, objavila je upozorenje za igrače koji pate od epilepsije, poput nje same, navodeći da sekvence u igri mogu izazvati napad. „Tokom igranja Cyberpunk 2077, pretrpela sam jedan veliki napad i osećala sam nekoliko trenutaka kao sam bila blizu drugog“, rekla je Ruppert-ova.

Game Informer je ponudio jedan duži tekst sa informacijama i savetima o tome kako da sprečite napade dok igrate igru.

Sve je više setova inspirisanih ovom igrom i priznajemo da neki od njih izgledaju neverovatno dobro.

Naleteli smo i na kritiku koja je "unakazila" igru na sajtu Polygon. Upadljiv naslov koji navodi na to da ćete dobiti informacije o tome šta se sve zamera u igri, ali nakon čitanja podužeg teksta, shvatite da niste dobile kritike na račun igre, priče ili grafike. Autor teksta je ceo tekst posvetio odnosima između polova i polnoj opredeljenosti. OK, idemo dalje.

Naleteli smo i na interesantne brojke kada je u pitanju pominjanje ove igre na društvenim mrežama. Proverite i sami.